
1982-ben születtem Szegeden. Édesapám Dr. Olasz Sándor József Attila-díjas irodalomtörténész, egyetemi tanár, szerkesztő. Az irodalom, a könyv szeretete meghatározó számomra. Általános és középiskolai tanulmányaimat Szegeden végeztem. A rajzolás, festés gyermekkori szeretete után az első jelentős lépcsőfok 1996-ban következett, amikor a neves szegedi festőművész Pataki Ferenc vezette képzőművész körbe kerültem. Az ő szakmai irányításával kezdtem tüzetesebben foglalkozni a szakmai kérdésekkel. A ceruza és szénrajzok mellett már érdekelt az akvarell, a pasztell az olajfestés technikája is. Első egyéni kiállításomra Szegeden került sor 1998 novemberében, melyet mesterem nyitott meg.
1999-ben ismertem meg Kass János Kossuth-díjas grafikusművészt, aki támogatta törekvéseimet.

A középiskola befejezése után a Szegedi Tudományegyetem rajz-művelődésszervező szakára nyertem felvételt.
2001-ben Mesterem 60-ik születésnapja alkalmából közös tárlatra hívott meg a szegedi Start Galériába. Tárlatunk címe Ígéret – Mester és Tanítvány volt.

Ezekben az években további egyéni kiállításokat rendeztem Békéscsabán, Hódmezővásárhelyen, Szegeden.
Első budapesti egyéni kiállításomat a FISE Galériában rendeztem 2003-ban.
2004-ben vettem át a diplomámat a szegedi egyetemen, a szakdolgozatomat Francis Baconról írtam. Az ugyanabban az évben rendezett Szegedi Táblaképfestészeti Biennálén Időkapu című munkámmal szerepeltem.
2004-ben felvételt nyertem a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának festő szakára, ahol Tolvaly Ernő Munkácsy-díjas festőművész osztályába kerültem. Itt folytattam szakmai felkészülésemet tanárom értő vezetésével.
2004 őszén kiállíthattam a rangos budapesti Újlipótvárosi Klub-Galériában, melyet fontos szakmai eredménynek tekintek.

2005-ben Kass János meghívására a szegedi Kass Galériában állítottam ki, s mutattam be a Test-tájak alakzatok sorozatot.
2005 májusában személyes látogatást tettem édesapámmal Csernus Tibor festőművész párizsi műtermében a Bateau lavoir-ban. A késő délutáni beszélgetés különös emlékként marad meg bennem.

Pécsi tanulmányaim alatt lehetőségem nyílott figurális kérdésekkel is foglalkozni, de fontosak voltak az egy-egy félévre szóló speciális kurzusok is (pl: a festés és a fotó kapcsolatáról, az élő művészeti projekt vagy az impresszionista kurzus).
Festőművész diplomámat 2009-ben vettem át, miután Színkötegek című sorozatomat és Csernus Tibor festészetéről szóló szakdolgozatomat megvédtem.
Személyes szálak fűztek Schéner Mihály Kossuth-díjas festőművészhez is, aki támogatott és rokonszenvezett munkáimmal.
Az eltelt évek alatt különféle lapok, folyóiratok közölték munkáimat, például a Balkon, a győri Műhely, a Hitel, az Új Forrás, a Magyar Napló, a Forrás, a Szeged. Juhász Ferenc Kossuth-díjas költő Halandóság-mámor (2007) és Jókai Anna Kossuth-díjas író Virágvasárnap alkonyán (2004) című kötetének borítójára kerültek munkáim.
2012-től a Magyar Festők Társasága és a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének tagja vagyok.
2017 nyarán a Róma történelmi központjában rendezett Artexpo Summer Rome nemzetközi kiállításra válogatták be a Freskótöredék című munkámat. Azóta visszatérő kiállító vagyok az Örök Városban. 2018-ban az Artexpo Winter Rome, Artexpo Spring Rome, Artexpo Summer Rome és Artexpo Autumn Rome nemzetközi kiállításokon szerepeltek munkáim.
2019 szeptember 20-án megnyílt a Dream in the heart of history című egyéni kiállításom Róma történelmi központjában. 2019 október 25-én átvehettem a Giorgio Vasari Nemzetközi-díj III. medálját Róma történelmi központjában a Vatikáni Kancelláriai Palotában.
2018 nyarán kaptam az első személyes meghívást New York-ba. 2019 márciusában ennek következtében 6 képem volt kiállítva a Clio Art Fair-en Manhattan szívében.
2018-ban a portugáliai Porto városában állították ki A tenger szelleme című mukámat.
2019-ben olaszországi történelmi városok művészettörténeti jelentőségű épületeibe kaptam meghívásokat, így Genovába a Satura Galériában, Nápolyba a Világöröksági védettségű Castel Nuovoban, Milánóba az Art ans Science Múzeumban, Velencébe a Palazzo Ca’Zanardiban rendezett nemzetközileg jegyzett kiállításokra.
2019 októberében London belvárosában a Mindfullness című kiállításon szerepelt a Merre tartunk? című festményem.












2020 február 1-én Rómában a Vatikáni Kancelláriai Palotában átvehettem az International Masters in Vatican érmét.
2020-ban Rómában, Firenzében és Genovában is kiállították munkáimat.
2021 áprilisában a The Best Artists of international art in Rome című kiállításra hívtak meg s oklevéllel is elismertek, júniusban a Genovai Biennálén, Milánó központjában az Inside című nemzetközi eseményen vettem részt. Júliusban a Dante Masters Award rendezvényen a Kígyóemberek a pokolban című munkám került közönség elé. Szeptemberben a nápolyi Castek Nuovo termében A teremtés titkai című olajképemet mutatták be. Októberben a mantovai Francesco Gonzaga Múzeum falára került a Rejtőzködő című festményem. Decemberben a bolognai Dueunodue Galériában a Kezdet című munkámat láthatta a közönség.
2022 januárjában Rómában mutatták be a Kortárs Művészeti Atlaszt, melyben önálló szócikket kaptam. Februárban a La poesia e arte című albumot mutatták be Milánóban, melyben két rajzom is szerepel.



A Vatikáni Kancelláriai Palotában rendezett kiállításhoz kapcsolódóan készült el az album, melynek címe: Vatican Artists of Fame. A Hurrikán zóna és a Kígyóemberek a pokolban című munkám reprodukciójával és életrajzzal.



2022 március 19-én megnyílt Velence történelmi központjában a Distinctive marks című nemzetközi esemény a San Zaccaria templom melletti kiállítótérben. A Gondolat kísérlet című színes ceruza rajzommal vettem részt. A kiállítás címéhez kapcsolódóan e munkámon az önmagán merengő torzó kutatja kapcsolatrendszerét. Jellegzetességei, jegyei egyértelműek.


( Nartwork )


2022. május 19-én délután megnyílt a Katonai Emlékpark Pákozd – Nemzeti Emlékhelyen az Ecsettel a békéért projekt keretében a Tanuljunk a múlt hibáiból című karitatív művészeti pályázat kiállítása. Nagy számú érdeklődő jött el a különleges hangulatú helyszínre. Köszönöm a különdíjat Németh István Úrnak a Krajzcáros Alapítvány elnökének és Dr. Görög István Úrnak a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete alelnökének! Munkám címe: Nem vagy egyedül (pasztell szén karton)




Rómában elkészült az öt válogatott művész albuma, melyben tizenegy munkám szerepel életrajzommal együtt. Kiadó Artists in the World és Ad-Art.




Nápoly történelmi központjában a Velence Palotában 2022. júniusában a Korszak határ és a Roncsok között című munkáim kerültek a közönség elé a Művészeti Fesztiválon.




Firenze történelmi központjában 2022. július 2-án megnyílt a Beyond sight című nemzetközi kiállítás, melyen A végtelen érzete című munkámmal vettem részt. Az OnArt Galéria épületének homlokzatát Bernardo Buontalenti reneszánsz építész tervezte, védett nemzeti örökség.








Milánó történelmi központjában 2022. szeptember 10-én megnyílt az Unfolding stories című nemzetközi esemény az elegáns nagyméretű Luciana Matalon Foundation múzeumban és kiállító térben. A 2019-es városban töltött napjaim élményét dolgoztam fel a Fordított idő című munkámban, mely itt falra került. A jelen a múltban tükröződik vissza.





Fotó: Taetti







utcakép a kiállítótérrel




Róma történelmi központjában 2023. január 20-án nyílt meg a Duality of the whole című nemzetközi esemény. A sokértelmű cím számomra kifejezi a mindannyiunkban rejlő belső ellentéteket. A szunnyadó vagy kitörni készülő erőket.


Metamorfózis mitológia a falon. A dantei gondolat inspirálta. Az átalakulás pillanatában a test. Emberi és nem emberi. Valami születik. A rusztikus felületen, a vászon síkján a belső történésekre kívánok utalni.














Róma történelmi központjában az Artexpo Winter Rome nemzetközi eseményen 2023 februárjában az Impact Art Kiállító Térben került a közönség elé A tűz lényei című olajképem.


A táj izzik. A hő illúzióvá teszi a valóságot. Átélhető és átélhetetlen egyszerre. Valaki mégis nekiindul a semminek.



Barcelona központjában az elegáns HUB/ART kiállítótérben május 13-án nyílt meg az Artificial nature című nemzetközi kiállítás, melyen A föld sebeivel vettem részt.

Barcelona központjában

A természet és az ember viszonyát, annak problematikáját boncolgató művekkel együtt szerepel A föld sebei című alkotás a Mesterséges természet című kiállításon a Nartwork szervezésében a Hub/Art Barcelona kiállító terében a katalán világváros központjában.
Olasz Attila 2021-ben készült alkotásán a föld barnás tónusú, narancsosan izzó motívumokkal jelenik meg. A középpontban pedig egy szinte világító, törtfehér, kristályos szerkezetű absztrakt forma utal a sebzettségre. Ám a drámai hangvétel, a sötét tónus feszültségét, a téma nyugtalanságát Olasz Attila ezúttal is bizakodó utalásokkal oldja.
/Részlet a Délmagyarország A remény ad erőt a folytatáshoz című cikkéből, melyet Tábori Szilvia írt./















Izgalmas, szép eseményre került sor Cegléden 2023. május 17-én délután. Három fogalomra született munkáim is a közönség elé kerültek a Nagytemplomi Református Gyülekezeti Ház nagy termében. Lesz. Játszma. Küzdelem. A résztvevők ezekhez szóltak hozzá.






Velence történelmi központjában a Scuola Grande di San Teodoro nagytermében Pegazus Nemzetközi Művészeti Díjban részesültem 2023. május 18-án. A teremtés tüze című munkám a nyomtatott katalógusban és a Contemporary Celebrity Masters albumban.






Nápoly történelmi központjában a Shape of vision című kiállításon került a Spazio57 kiállítótér falára a Zuhatag című munkám. Erős textúrájú vászonra festettem akril festékkel. A felület gazdagítására homokot is használtam.








2023. július 22-én vettem át a Michelangelo Nemzetközi Díjat Rómában a Teatro Italia épületében.




















Róma történelmi központjában szeptember 15-én megnyílt Zuhanás vagy emelkedés? című egyéni kiállításom, melyet Elena Gradini műkritikus és Gabriele Giuliani az Il Collezionista Galéria művészeti vezetője mutatott be a közönségnek és az Arte24 kulturális csatornának, mely hamarosan adásba kerül.
Zuhanás vagy emelkedés?
A megváltó erő föntről érkezik. Izmok inak veszik körül a burokban lévő alakot. A grádicsok az ember útját jelképezik. Az angyal hatalmas szárnyakon érkezik. A lebegő maszk összetört arcú alatta emelkedő süllyedő tömeggel. A Mítikus katasztrófa repülő szerkezet darabjain két széteső alak harcol. A koponyák maszkok halomba rendeződnek. A kettős személyiség önmagába zuhan. A repülőt szárnyas lények húzzák vagy emelik. Mint a kígyó vedli le bőrét a lény. Az éjszaka feltárja a rejtett összefüggéseket. A romokon valaki figyel. Az árnyékemberek érintik egymást. Egy testben több lélek lakozik. A kő súlytalanul lebeg, a tükörkép lávaszerűen izzik. Végül a kampó átszúrja a levedlett bőrt.







MILÁNÓ történelmi központjában az Organizing Chaos című kiállításon került a közönség elé az Irányítás alatt című munkám, mely erre az alkalomra született.
Irányítók és irányítottak véget nem érő játszmája.
Lent a harci kötelékek csomópontjai.
Fent, az aranyló fényben, valaki figyel. Rendet vagy fokozódó széthullást hoz?




















Bologna központjában a Boundless beauty című nemzetközi kiállításon A végtelen madara című munkámmal vettem részt a Dueunodue Galériában.









Firenze történelmi központjában 2024. január 20-án vettem át a Botticelli Nemzetközi Díjat a Borghese Palota korokat összekötő dísztermében.

































2024. április 13-án vettem át a Leonardo da Vinci Nemzetközi Díjat a Leonardo da Vinci Tudomány és Technológia Nemzeti Múzeum reneszánsz kolostorépületében.











Az esemény két nyomtatott albumában szerepel e munkám. Leonardo fontos érdeklődési területeire utalva. Szabadkézi rajz és digitális technika ötvözete, mely a testek, szárnyak misztikusan keveredő világába vezet. A kutató művész műtermének szimbolikus megjelenítésére törekedtem.




Barcelona központjában május 25-én megnyílt az Unveiled truth című nemzetközi kiállítás, melyen a Lélek esszencia című munkámmal vettem részt az elegáns Hub Art Galériában.












A dél-olaszországi Világörökségi védettségű város Matera különleges kiállítóhelyén és kulturális központjában, a barlangból kivájt Casa Cava termeiben nyílt meg a Nemzetközi Biennálé, melyen két munkám szerepelt.

Velence történelmi központjában 2024. június 12-én vettem át a Főnix Nemzetközi Művészeti Díjat a San Teodoro Palota (Scuola Grande di San Teodoro) dísztermében, melyet 16-17. századi művészek képei díszítenek.


















2024. október 1-én megnyílt a szegedi Károlyi Műterem Galériában A forma eredete című kiállításom. Tábori Szilvia újságíró mondott bevezetőt. Sokan megtiszteltek jelenlétükkel.


Barcelonában 2024. október 26-án vettem át a Velázquez – Goya Díjat Antoni Gaudí remekművében a Casa Milà előadótermében.























Firenze történelmi központjában október 26-án nyílt meg az Outward soul című nemzetközi kiállítás az OnArt Galéria történelmi épületében, melyre készülve ezen év nyarán festettem az Angyali üdvözletet. A reneszánsz festészet kedvelt, fontos témájához három osztású formátumot választottam.





2024. december 5-én a Somogyi Károly Városi és Megyei Könytárban nyílt meg Árnyék-struktúrák című kiállításom fotóimból. Marton Árpád szinesztéta mondott bevezetőt. Kocsis Márton gitárművész játszott a közönségnek.

Rómában 2024. december 21-én vettem át a Szentév Jubileumának Művészei Díjat a Spanyol Lépcső melletti Kongresszusi Központ Fellini termében. Az átvételkor az esemény albumaiba került munkámról is szóltam. A keresztény művészet fontos alakjáról, Keresztelő Szent Jánosról készült rajzom képvisel bennük. Jellegzetes mozdulatával felfelé mutat, mintha sorsát látná meg. Ünnepi fények kísérték utamat sétámon az Örök Városban.


















Firenze történelmi központjában 2025. január 25-én vettem át az Év Művésze Díjat a Pucci Palota elegáns Apollo termében. Az eseményre két nyomtatott kiadvány is elkészült, melyekbe az Örök függés című munkám került.













