Magamról

Képvers 1998 akril, lemez

1982-ben születtem Szegeden. Édesapám Dr. Olasz Sándor József Attila-díjas irodalomtörténész, egyetemi tanár, szerkesztő. Az irodalom, a könyv szeretete meghatározó számomra. Általános és középiskolai tanulmányaimat Szegeden végeztem. A rajzolás, festés gyermekkori szeretete után az első jelentős lépcsőfok 1996-ban következett, amikor a neves szegedi festőművész Pataki Ferenc vezette képzőművész körbe kerültem. Az ő szakmai irányításával kezdtem tüzetesebben foglalkozni a szakmai kérdésekkel. A ceruza és szénrajzok mellett már érdekelt az akvarell, a pasztell az olajfestés technikája is. Első egyéni kiállításomra Szegeden került sor 1998 novemberében, melyet mesterem nyitott meg.

1999-ben ismertem meg Kass János Kossuth-díjas grafikusművészt, aki támogatta törekvéseimet.

Kass János nyitotta meg a Fényözön című második egyéni kiállítást Szegeden.

A középiskola befejezése után a Szegedi Tudományegyetem rajz-művelődésszervező szakára nyertem felvételt.

2001-ben Mesterem 60-ik születésnapja alkalmából közös tárlatra hívott meg a szegedi Start Galériába. Tárlatunk címe Ígéret – Mester és Tanítvány volt.

Rembrandt-szem 2006 akril, lemez

Ezekben az években további egyéni kiállításokat rendeztem Békéscsabán, Hódmezővásárhelyen, Szegeden.

Első budapesti egyéni kiállításomat a FISE Galériában rendeztem 2003-ban.

2004-ben vettem át a diplomámat a szegedi egyetemen, a szakdolgozatomat Francis Baconról írtam. Az ugyanabban az évben rendezett Szegedi Táblaképfestészeti Biennálén Időkapu című munkámmal szerepeltem.

2004-ben felvételt nyertem a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának festő szakára, ahol Tolvaly Ernő Munkácsy-díjas festőművész osztályába kerültem. Itt folytattam szakmai felkészülésemet tanárom értő vezetésével.

2004 őszén kiállíthattam a rangos budapesti Újlipótvárosi Klub-Galériában, melyet fontos szakmai eredménynek tekintek.

Kristályszakadék 2006 akril, homok, vászon

2005-ben Kass János meghívására a szegedi Kass Galériában állítottam ki, s mutattam be a Test-tájak alakzatok sorozatot.

2005 májusában személyes látogatást tettem édesapámmal Csernus Tibor festőművész párizsi műtermében a Bateau lavoir-ban. A késő délutáni beszélgetés különös emlékként marad meg bennem.

Pécsi tanulmányaim alatt lehetőségem nyílott figurális kérdésekkel is foglalkozni, de fontosak voltak az egy-egy félévre szóló speciális kurzusok is (pl: a festés és a fotó kapcsolatáról, az élő művészeti projekt vagy az impresszionista kurzus).

Festőművész diplomámat 2009-ben vettem át, miután Színkötegek című sorozatomat és Csernus Tibor festészetéről szóló szakdolgozatomat megvédtem.

Személyes szálak fűztek Schéner Mihály Kossuth-díjas festőművészhez is, aki támogatott és rokonszenvezett munkáimmal.

Az eltelt évek alatt különféle lapok, folyóiratok közölték munkáimat, például a Balkon, a győri Műhely, a Hitel, az Új Forrás, a Magyar Napló, a Forrás, a Szeged. Juhász Ferenc Kossuth-díjas költő Halandóság-mámor (2007) és Jókai Anna Kossuth-díjas író Virágvasárnap alkonyán (2004) című kötetének borítójára kerültek munkáim.

2012-től a Magyar Festők Társasága és a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének tagja vagyok.

  2017 nyarán a Róma történelmi központjában rendezett Artexpo Summer Rome nemzetközi kiállításra válogatták be a Freskótöredék című munkámat. Azóta visszatérő kiállító vagyok az Örök Városban. 2018-ban az Artexpo Winter Rome, Artexpo Spring Rome, Artexpo Summer Rome és Artexpo Autumn Rome nemzetközi kiállításokon szerepeltek munkáim.

2019 szeptember 20-án megnyílt a Dream in the heart of history című egyéni kiállításom Róma történelmi központjában. 2019 október 25-én átvehettem a Giorgio Vasari Nemzetközi-díj III. medálját Róma történelmi központjában a Vatikáni Kancelláriai Palotában.

2018 nyarán kaptam az első személyes meghívást New York-ba. 2019 márciusában ennek következtében 6 képem volt kiállítva a Clio Art Fair-en Manhattan szívében.

2018-ban a portugáliai Porto városában állították ki A tenger szelleme című mukámat.

2019-ben olaszországi történelmi városok művészettörténeti  jelentőségű épületeibe kaptam meghívásokat, így Genovába a Satura Galériában, Nápolyba a Világöröksági védettségű Castel Nuovoban, Milánóba az Art ans Science Múzeumban, Velencébe a Palazzo Ca’Zanardiban  rendezett nemzetközileg jegyzett kiállításokra.

2019 októberében London belvárosában a Mindfullness című kiállításon szerepelt a Merre tartunk? című festményem.

RÓMA 2018 október ARTEXPO AUTUMN ROME nemzetközi kiállítás keretein belül egyéni kiállítás
képek New York Cityben a Clio Art Fair nemzetközi kiállításon.
GENOVA 2019 május május International Fine Art nemzetközi kiállítás Satura Galéria Stella Palota
GENOVA 2019 május International Fine Art nemzetközi kiállítás Satura Galéria Stella Palota Mario Napoli galéria vezetője és Flavia Motolese társaságában
MILÁNÓ 2019 július Monnalisa Special Award nemzetközi díj medál Művészet és Tudomány Múzeuma Gabriele Giuliani Úrral
MILÁNÓ 2019 július, Monnalisa Special Award, Művészet és Tudomány Múzeuma, Gabriele Giuliani Úrral, az Il Collezionista Galéria művészeti vezetőjével
VELENCE, OLASZORSZÁG 2019 augusztus Loreta Larkina galériavezetővel a című esemény megnyitóján
RÓMA 2019 szeptember, Dream in the heart of history című egyéni kiállítás, Il Collezionista Galéria
RÓMA 2019 szeptember, egyéni kiállítás, Il Collezionista Galéria
LONDON 2019 október Mindfullness nemzetközi kiállítás Hoxton Art Space, Rossella Bellan, Antonietta Panico és Giulia Mazzilli a kiállítás szervezőinek társaságában
RÓMA 2019 október Giorgio Vasari International Award nemzetközi díj III. medál a Vatikáni Kancelláriai Palotában
RÓMA 2020 február 1. International Masters in Vatican medál Vatikáni Kancelláriai Palota Elena Gradini műkritikus Gabriele Giuliani és Roberto Giuliani az Il Collezionista Galéria vezetőinek társaságában

2020 február 1-én Rómában a Vatikáni Kancelláriai Palotában átvehettem az International Masters in Vatican érmét.  

2020-ban Rómában, Firenzében és Genovában is kiállították munkáimat.

2021 áprilisában a The Best Artists of international art in Rome című kiállításra hívtak meg s oklevéllel is elismertek, júniusban a Genovai Biennálén, Milánó központjában az Inside című nemzetközi eseményen vettem részt. Júliusban a Dante Masters Award rendezvényen a Kígyóemberek a pokolban című munkám került közönség elé. Szeptemberben a nápolyi Castek Nuovo termében A teremtés titkai című olajképemet mutatták be. Októberben a mantovai Francesco Gonzaga Múzeum falára került a Rejtőzködő című festményem. Decemberben a bolognai Dueunodue Galériában a Kezdet című munkámat láthatta a közönség.

2022 januárjában Rómában mutatták be a Kortárs Művészeti Atlaszt, melyben önálló szócikket kaptam. Februárban a La poesia e arte című albumot mutatták be Milánóban, melyben két rajzom is szerepel.

A könyvet Vittorio Sgarbi az egyik legjelentősebb olasz művészettörténész is jegyzi. Kézjegyével is ellátta.

A Vatikáni Kancelláriai Palotában rendezett kiállításhoz kapcsolódóan készült el az album, melynek címe: Vatican Artists of Fame. A Hurrikán zóna és a Kígyóemberek a pokolban című munkám reprodukciójával és életrajzzal.

2022 március 19-én megnyílt Velence történelmi központjában a Distinctive marks című nemzetközi esemény a San Zaccaria templom melletti kiállítótérben. A Gondolat kísérlet című színes ceruza rajzommal vettem részt. A kiállítás címéhez kapcsolódóan e munkámon az önmagán merengő torzó kutatja kapcsolatrendszerét. Jellegzetességei, jegyei egyértelműek.

VELENCE, OLASZORSZÁG 2022 március 19. Distinctive marks kiállítás megnyitó a San Zaccaria templom melletti Spazio SV térben, Antonietta Panico, Rossella Bellan és Giulia Mazzilli kurátorok társaságában
( Nartwork )
a Gondolat kísérlet előtt

2022. május 19-én délután megnyílt a Katonai Emlékpark Pákozd – Nemzeti Emlékhelyen az Ecsettel a békéért projekt keretében a Tanuljunk a múlt hibáiból című karitatív művészeti pályázat kiállítása. Nagy számú érdeklődő jött el a különleges hangulatú helyszínre. Köszönöm a különdíjat Németh István Úrnak a Krajzcáros Alapítvány elnökének és Dr. Görög István Úrnak a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete alelnökének! Munkám címe: Nem vagy egyedül (pasztell szén karton)

Rómában elkészült az öt válogatott művész albuma, melyben tizenegy munkám szerepel életrajzommal együtt. Kiadó Artists in the World és Ad-Art.

Nápoly történelmi központjában a Velence Palotában 2022. júniusában a Korszak határ és a Roncsok között című munkáim kerültek a közönség elé a Művészeti Fesztiválon.

Korszak határ Van e még kiút a nagy robbanás előtt a végső szétesés megakadályozására?

Roncsok között Az újrakezdés lehetősége vagy lehetetlensége?

Firenze történelmi központjában 2022. július 2-án megnyílt a Beyond sight című nemzetközi kiállítás, melyen A végtelen érzete című munkámmal vettem részt. Az OnArt Galéria épületének homlokzatát Bernardo Buontalenti reneszánsz építész tervezte, védett nemzeti örökség.

a megnyitón
Oklevél
Festményem előtt Antonietta Panico, Rossella Bellan kurátorok és Cristiana Cordova a katalógus esszéjének egyik szerzője, művészettörténész társaságában.
a katalógus az Arno partján
A végtelen érzete olajképemen a tér szívja be az alakot, a fal szintén befelé irányul és az aranyló fény elérése a háttérben csupán csak vágy marad!

Milánó történelmi központjában 2022. szeptember 10-én megnyílt az Unfolding stories című nemzetközi esemény az elegáns nagyméretű Luciana Matalon Foundation múzeumban és kiállító térben. A 2019-es városban töltött napjaim élményét dolgoztam fel a Fordított idő című munkámban, mely itt falra került. A jelen a múltban tükröződik vissza.

az esemény meghívó plakátja

munkám előtt
a bejárat
a megnyitón Giulia Mazzilli, Rossella Bellan és Antonietta Panico a Nartwork kurátorai társaságában
Fotó: Taetti
a bejárat mellett a kiállítótér táblája

a katalógus
Unfolding stories – oklevél
a térben a közönség és a munkám balra

utcakép a kiállítótérrel

Makón a József Attila Városi Könyvtárban október 4-én a Belvárosi Rajzkör kiállításán a Megtisztulás című képem előtt.

Különböző élmények inspirálták e munkámat: a zuhanás, a belső mozgások, a mindent beszívó mélység együttesét.
Oklevél Rómából: A remény fájával
Oklevél Torinóból

Róma történelmi központjában 2023. január 20-án nyílt meg a Duality of the whole című nemzetközi esemény. A sokértelmű cím számomra kifejezi a mindannyiunkban rejlő belső ellentéteket. A szunnyadó vagy kitörni készülő erőket.

Metamorfózis mitológia a falon. A dantei gondolat inspirálta. Az átalakulás pillanatában a test. Emberi és nem emberi. Valami születik. A rusztikus felületen, a vászon síkján a belső történésekre kívánok utalni.

Valeria Morasso társaságában

Róma történelmi központjában az Artexpo Winter Rome nemzetközi eseményen 2023 februárjában az Impact Art Kiállító Térben került a közönség elé A tűz lényei című olajképem.

A táj izzik. A hő illúzióvá teszi a valóságot. Átélhető és átélhetetlen egyszerre. Valaki mégis nekiindul a semminek.

az ExpoArt című olaszországi magazin oldala, a torinói múlt novemberi World artists at Museum 2022 című kiállításról, a falakon három munkám is látható.

Barcelona központjában az elegáns HUB/ART kiállítótérben május 13-án nyílt meg az Artificial nature című nemzetközi kiállítás, melyen A föld sebeivel vettem részt.

Barcelona központjában

A természet és az ember viszonyát, annak problematikáját boncolgató művekkel együtt szerepel A föld sebei című alkotás a Mesterséges természet című kiállításon a Nartwork szervezésében a Hub/Art Barcelona kiállító terében a katalán világváros központjában.

Olasz Attila 2021-ben készült alkotásán a föld barnás tónusú, narancsosan izzó motívumokkal jelenik meg. A középpontban pedig egy szinte világító, törtfehér, kristályos szerkezetű absztrakt forma utal a sebzettségre. Ám a drámai hangvétel, a sötét tónus feszültségét, a téma nyugtalanságát Olasz Attila ezúttal is bizakodó utalásokkal oldja.

/Részlet a Délmagyarország A remény ad erőt a folytatáshoz című cikkéből, melyet Tábori Szilvia írt./

Izgalmas, szép eseményre került sor Cegléden 2023. május 17-én délután. Három fogalomra született munkáim is a közönség elé kerültek a Nagytemplomi Református Gyülekezeti Ház nagy termében. Lesz. Játszma. Küzdelem. A résztvevők ezekhez szóltak hozzá.

A ceglédi esemény szervezőjével Obrácz-Nagy Ágnessel és résztvevőivel.

Velence történelmi központjában a Scuola Grande di San Teodoro nagytermében Pegazus Nemzetközi Művészeti Díjban részesültem 2023. május 18-án. A teremtés tüze című munkám a nyomtatott katalógusban és a Contemporary Celebrity Masters albumban.

Nápoly történelmi központjában a Shape of vision című kiállításon került a Spazio57 kiállítótér falára a Zuhatag című munkám. Erős textúrájú vászonra festettem akril festékkel. A felület gazdagítására homokot is használtam.

Antonietta Panico művészeti kurátor társaságában.
A merengés tere (Nápoly sorozat)
Árny-ék (Nápoly sorozat)
A remény kövei 2023

2023. július 22-én vettem át a Michelangelo Nemzetközi Díjat Rómában a Teatro Italia épületében.

Salvatore Russo Művészeti Kurátor Úrtól vettem át a díjat.
Az esemény albuma

Kiszabadulás a kőből című munkám az albumban, melyet a michelangelo-i eszme inspirált.
Teatro Italia
A különleges, művészettörténet által inspirált ruhák emelték az esemény fényét.

Róma történelmi központjában szeptember 15-én megnyílt Zuhanás vagy emelkedés? című egyéni kiállításom, melyet Elena Gradini műkritikus és Gabriele Giuliani az Il Collezionista Galéria művészeti vezetője mutatott be a közönségnek és az Arte24 kulturális csatornának, mely hamarosan adásba kerül.

Zuhanás vagy emelkedés?

A megváltó erő föntről érkezik. Izmok inak veszik körül a burokban lévő alakot. A grádicsok az ember útját jelképezik. Az angyal hatalmas szárnyakon érkezik. A lebegő maszk összetört arcú alatta emelkedő süllyedő tömeggel. A Mítikus katasztrófa repülő szerkezet darabjain két széteső alak harcol. A koponyák maszkok halomba rendeződnek. A kettős személyiség önmagába zuhan. A repülőt szárnyas lények húzzák vagy emelik. Mint a kígyó vedli le bőrét a lény. Az éjszaka feltárja a rejtett összefüggéseket. A romokon valaki figyel. Az árnyékemberek érintik egymást. Egy testben több lélek lakozik. A kő súlytalanul lebeg, a tükörkép lávaszerűen izzik. Végül a kampó átszúrja a levedlett bőrt.

Történelem-ablak

MILÁNÓ történelmi központjában az Organizing Chaos című kiállításon került a közönség elé az Irányítás alatt című munkám, mely erre az alkalomra született.

Irányítók és irányítottak véget nem érő játszmája.

Lent a harci kötelékek csomópontjai.

Fent, az aranyló fényben, valaki figyel. Rendet vagy fokozódó széthullást hoz?

Rossella Bellan, Antonietta Panico és Giulia Mazzilli művészeti kurátorok társaságában a munkám előtt. Fotó: Taetti
a kiállítás katalógusa

Irányítás alatt című munkám a falon
a katalógusban a munkám
a kiállítótér előtt Milánó történelmi központjában
a katalógus és háttérben a Sforza-kastély

A dóm árnyékából
A villa kertje
Misztikus homlokzat
Ablak izzásban

Bologna központjában a Boundless beauty című nemzetközi kiállításon A végtelen madara című munkámmal vettem részt a Dueunodue Galériában.

a katalógus

A végtelen madara a galéria falán.
Rossella Bellan művészeti kurátor társaságában a katalógussal.
a galéria bejárata
Neptun-kút
belvárosi részlet

Firenze történelmi központjában 2024. január 20-án vettem át a Botticelli Nemzetközi Díjat a Borghese Palota korokat összekötő dísztermében.

Salvatore Russo Úrtól vettem át a díjat.

2024. április 13-án vettem át a Leonardo da Vinci Nemzetközi Díjat a Leonardo da Vinci Tudomány és Technológia Nemzeti Múzeum reneszánsz kolostorépületében.

Anatómia és repülésvágy 2024

Az esemény két nyomtatott albumában szerepel e munkám. Leonardo fontos érdeklődési területeire utalva. Szabadkézi rajz és digitális technika ötvözete, mely a testek, szárnyak misztikusan keveredő világába vezet. A kutató művész műtermének szimbolikus megjelenítésére törekedtem.

Barcelona központjában május 25-én megnyílt az Unveiled truth című nemzetközi kiállítás, melyen a Lélek esszencia című munkámmal vettem részt az elegáns Hub Art Galériában.

a katalógus és háttérben a munkám
a katalógus oldala munkámmal
Lélek esszencia című akril festményem előtt
a közönségnek is szóltam munkámról és az inspirációról
A Nartwork kurátorai: Rossella Bellan, Antonietta Panico, Giulia Mazzilli és kiállító művészek társaságában.

A dél-olaszországi Világörökségi védettségű város Matera különleges kiállítóhelyén és kulturális központjában, a barlangból kivájt Casa Cava termeiben nyílt meg a Nemzetközi Biennálé, melyen két munkám szerepelt.

A Longinus lándzsája és A palota őrzői című képeim a Casa Cava falán.

Velence történelmi központjában 2024. június 12-én vettem át a Főnix Nemzetközi Művészeti Díjat a San Teodoro Palota (Scuola Grande di San Teodoro) dísztermében, melyet 16-17. századi művészek képei díszítenek.

velencei hangulat és a Főnix Díj

2024. október 1-én megnyílt a szegedi Károlyi Műterem Galériában A forma eredete című kiállításom. Tábori Szilvia újságíró mondott bevezetőt. Sokan megtiszteltek jelenlétükkel.

a Hullám-tér mellett
részlet a kiállításból

Barcelonában 2024. október 26-án vettem át a Velázquez – Goya Díjat Antoni Gaudí remekművében a Casa Milà előadótermében.

a két nyomtatott kiadvány az eseményre készült el
Végtelen harc 2022 pasztell, karton 34 x 51 cm, a kiadványokban szereplő munkám

az épület formavilágának eredetére utaló természeti gyűjtemény egyik darabja
síkok találkozása a barcelonai építészetben