A műterem sarkában tárgyak várják a modellt. A szék üresen áll. A párna lazán ráhelyezve. A várt személy nem érkezik meg.
A figyelem a hiányra terelődik át. A tárgyak főszereplővé válnak. A székre vetett párna fog meg először, aztán a jobb oldali ék alakú fénysáv.
Négyzetes képformátumot választok. A természetes színű lapon a szerkezetet alakítom ki először. Az agyagkorsót, a széket és a drapériákat.
Az okkeres háttér és a vörös, kék, türkiz viszonylatait vizsgálom. A nagy foltokon belüli eltéréseket. A kék felületen lilás-vörös, a türkizen élénk vörös reflexek visszaadására törekszem.
Az alkotás folyamatában az utolsó szakasz az elmélyítés. A fény-árnyék hatás szempontjából a geometrikus alakzatok erősödnek fel. A tárgyak szerkezetét, kompozíción belüli helyét is fokozzák.
A modell hiánya emberi alak nélküli, de emberközeli témát hívott életre.